Hur mycket packning är rimligt?


Jag mosar ner packning och dykutrustning i en 55 liters ryggsäck


Om det är svårt att packa smart för en kortare tripp, så är det pricnip omöjligt att packa "rätt och lätt" inför en sån här lång resa. Jag kommer att resa genom olika klimat vilket försvårar en vettig packning. Under utfärder från transibiriska har jag hört att det kan bli ca -30c i oktober, när jag kommer till Sydost-asien är det inte ovanligt med motsvarande grader fast åt andra hållet. Tur för mig är att resan går via Kina, där mycket är billigt att köpa.

Jag har i alla fall börjat göra en packlista och den är inte liten... Jag funderar som bäst på vilken storlek jag ska ha på ryggsäck.



Kommentarer
Postat av: Daniel Peterson

Jag körde på en 40 liters ryggsäck när jag tog transan inkl indien osv. Så 55 liter räcker och bli över om du frågar mig ;).



http://www.travelaroundtheworld.se/2009/03/packlista-optimal/



Kram Danne

2009-07-15 @ 01:14:10
URL: http://travelaroundtheworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0