Det gar Sumos pa gatan!



Forst lite bilder fran mina sista dagar i Seoul. En fantastiskt god vaffla (at flera sana i olika varianter, olika smaker och palagg... blev nastan beroende). Ovriga bilder ar fran Heyri art village utanfor Seoul. Kanske inte riktigt vart ett besok for konsten, men arkitekturen var fantastisk. Hittade en haftig tavla, men i ovrigt var det inte mkt att se. Och sen bussen till Busan (det utalas busaan, men anda lite roligt)

Bilder fran Busan. Lite god mat samt jag och Hong Kong tjejen Tiffany.

Bilder fran baten till Fukuoka (Hakata) i Japan. Som ni ser sov jag pa golvet "futon" enligt japansk tradition (haha). Deras vending machines (forsoker hitta svenskt ord... typ selekta-maskiner) finns overallt, i varenda litet gatuhorn i Japan och saledes ocksa pa baten. Karaoke finns ju ocksa overallt, provade pa det i Seoul men har tyvarr inga bilder fran det (eller kanske ar det lika bra).



Val framme i Japan. Har ar juldekorationerna i full gang (och det betyder lampor i massor). Bland det forsta jag sag var sumobrottare pa gatan och jag tankte det inte riktigt var sant. Alla fordommar om Japan, att det skulle ga sumobrottare pa gatan. Fick senare veta att det ar en stor sumobrottar tavling i staden som kommer att halla pa i 2 veckor - inte sa konstigt att de springer runt pa gatan alltsa!

Tog en snabb svang ut igar och klattrade upp for den dar byggnaden, vilket var trevligt och jag fick en fin utsikt. Hamnade i en park dar tonaringar var utkladda till sina favorit-mangafigurer, valdigt kul. Det ar svinkallt och jag forstor faktist inte hur manga av de tunna tjejerna klarade det (manga mkt avkladda...).



Tack for alla fina grattis-halsningar!


Kommentarer
Postat av: Syster Susanne

Gud vad coolt =) Så härligt med lite kort.. Saknar dock bilderna på sumosarna haha.. Allt verkar så häftigt.. I Sverige händer inte så mycket. Det är bara kallt och grått :)



Miss ya XOXO

2009-11-16 @ 10:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0