Jag ar kvar i Seoul, jag har verkligen foralskat mig i staden!



Ovan: bilder fran vaktbyte utanfor ett tempel och Koreas sjalvstandighetsforklaringsplats (!)



Ovan: Luke (och aven jag) sag en spelhall och var tvungna att ga in. Vi spelade ett roligt trumspel som till viss del paminner om rock band till playstation men som var helt pa koreanska och vi forstod forst inte hur vi skulle gora. Efter att vi misslyckats ordentligt att skrapa ihop poang forsta gangen, visade nagra snalla Koreaner hur vi skulle gora. Jag forlorade dock, grr. Sedan ett urval av mat som erbjuds har i stan. Slutligen ett gatumarke i Itaewon, ett omrade som ar valdigt internationellt, dar manga utlanningar bor.



Lite uteliv. Livespelning i "playground park", vilket ar precis utanfor hostellet. Mycket trevligt, med spontana och planerade spelningar av olika slag. Den ovan inkluderade lite stepdans och musiken var fantastiskt bra. Oversta bilden ar fran hostellet, tva svenskar och en mycket skum koreansk affarsman som foljde med oss hit (och blev konstigare och konstigare). En bild pa mig i munskydd, som valdigt manga anvander har. Har att gora med radlsan for svininfluensan. Overallt har de desinfektionsmedel osv... Vissa tar bara av dem nar de ater, formodligen sover de i dem ocksa. En av mittenbilderna fran en bar dar vi traffade nagra coola killar...



Slutligen lite skryt. En heldag med trekking. 836 m peek, Baegunbong i Bukhansan bersomrade. Jag, Luke och svenska paret Lovisa och Martin. Som ni ser var det otroligt vackert (och, otroligt jobbigt men det framgar inte av fotona).

Kram pa er

Kommentarer
Postat av: ida

Hej Syster!



Kul att höra din röst :-) Blir lite orolig för dig när jag läser svd. Se nedan



http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3776085.svd



Kram

2009-11-10 @ 11:10:39
Postat av: Dick

Hej hej! Nu har jag också hittat hit. Ska bli kul att följa med på din tripp... Seoul verkar soft! Har du några planer efter det, vi kanske korsar våra vägar?

2009-11-11 @ 20:47:03
URL: http://www.jordenruntresan.com
Postat av: David

Hi, great adventure . Thanks for sharing. David

2010-01-08 @ 17:54:48
Postat av: David

Hi, great adventure . Thanks for sharing. David

2010-01-08 @ 17:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0