Osaka

Hej!

Jag har inte kunnat ladda upp bilder pa senaste tiden, sa jag far beratta lite i ord istallet. Efter att ha anlant i Japan, Fukuoka narmare bestamt, tog jag mig till en amerikansk couchsurfare vid namn Tim. Han hostade, dvs lat mig bo gratis hos honom, i fem natter. Vi hade mycket roligt tillsammans och firade bland annat min fodelsedag. Jag akte sedan vidare till Beppu, som ar en ort kand for sina varma kallor. De varma kallorna, onsens, finns visserligen over hela Japan men har finns de i koncentrerad form. Jag stannade hela fem natter i Beppu och hade garna stannat langre. Under tiden dar provade jag pa ler onsen, bli nergravd i varm sand onsen, vanlig badhusonsen och mest minnesvart av allt - en naturlig onsen i det fria. Till den sistnamda fick jag vandra upp i bergen ca 45 minuter. Fantastiskt landskap och vilken beloning sen. Beloningen fick jag dela med 15 nakna japaner. Jag fick ta seden dar jag ar och forsoka ha normala konversationer med dem.

Igar akte jag Shinkansen, snabbtaget i Japan, till Osaka. Jag har precis vaknat och inte bestamt mig riktigt for vad jag ska gora idag. Ikvall tanker jag aka vidare till Kyoto. Jag kopte ett 1 veckas rail way pass innan jag kom hit sa jag maste hela tiden rora mig vidare, vilket jag tycker ar lite trakigt. Jag ser dock valdigt fram emot Tokyo, dar jag hoppas traffa en del vanner jag skaffat mig under resans gang.

Bilder kommer sa fort jag for mojlighet.

Vi hors!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Sofia!

Vad roligt att höra ifrån dig! Det verkar som du har det riktigt bra! Mamma är här o hälsar på så vi har läst inlägget tillsammans, Klara ligger fortfarande o sussar. Ikväll blir det fest för min del :-) o mamma åker vidare till Ida. //Massor med kramar från Mamma o Malin

2009-11-26 @ 08:52:14
Postat av: Syster Susanne

Hej syster =) Vad roligt att höra att du har det bra i Japan, är lite avis =) Har 3 veckors uppehåll från skolan över jul så hade jag haft pengarna så hade jag kommit på momangen =) Vi får ses i sommar helt enkelt.. Saknar dig hur mycket som helst, tänker på dig dagligen och pratar om dig jämt så du är inte direkt bortglömd där borta :=)

PUSS och KRAM

2009-11-26 @ 14:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0