En sista rapport fran Moskva?

Idag har jag varit pa ett museumomrade for modern art. Haftig miljo. Sag en mycket konstig utstallning dock, slave city tror jag den hette. Morbid tror jag ar ratt ord. Var dar tillsammans med Sergei. Han har valdigt konstiga asikter och bad mig ta bilder pa honom typ leende over dessa trasiga dockor. Tva tyskar som bodde har tills igar forsokte diskutera med honom men han gillar lite val mycket styret under andra varldskriget, i say no more... Forintelsen har aldrig hant? !!!! Sana har ogonblick ar ganska jobbiga, nar det inte gar att diskutera. Nar det finns ett hat, som inte gar att bota. Han ar dock valdigt snall mot mig...

Bilden pa killen overst ar fran igar nar jag skulle till mongoliska ambassaden. Traffade honom i tunnelbanan och han hjalpte mig att hitta dit och sa. Folk ar valdigt hjalpsamma har.

Det kranglade dock med mongoliska visumet. Jag behover en inbjudan precis som for Ryssland. Jag har sedan tankt lite pa det och bestamt mig for att jag struntar i Mongoliet den har gangen. Det ar anda fel arstid att aka dit. Formodligen aker jag till Irkutsk imorgon och sedan till Vladivostock. Darifran kan jag sedan ta bat till Korea eller Japan.


Kommentarer
Postat av: Pappa



Hej Sofia!

Roligt att du har det bra. Vi länktar också efter dig.

Var rädd om dig och lycka till på vidare färden.

Mamma o Pappa

2009-10-13 @ 20:51:38
Postat av: Stina

jag har visat din blogg för Lisa, och hon hälsar att hon saknar dig och vill att du ska komma tillbaka och busa med henne.

Ha det så bra!

2009-10-16 @ 14:36:56
Postat av: syster susanne

Hej syster! Utställningen verkade ju riktigt cool... Såg på FB att du är i Sibirien nu ska hälsa alla och ser fram emot nästa bloggande..



PUSS

2009-10-18 @ 09:47:45
Postat av: Jonas

http://www.satw.org/satw/index.asp är detta bara en slump?

2009-10-19 @ 09:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0