Forsta rapporten fran resan Moskva



Jag lamnar ett soligt stockholm med all min packning (tung som attan).




Bilder fran finland. Anlande vid 10 tiden pa morgonen och akte genast till jarnvagsstationen for att hamta ut mina tagbiljetter till Moskva. Sedan gjorde jag staden pa egen hand, hann dock inte med sa mkt da taget till moskva skulle ga i 18 tiden. Besokte salutorget (hotorget fast anda inte, mest fisk), tog en te pa det anrika Fazer cafe, besokte varuhuset Stockmann, tittade lite i akademiska bokhandeln (byggnaden designad av alvar alto) och slutligen det absolut viktigaste kakade finska piroger. Den mest traditionella av de pa bilden antar jag vara den hogra som hade rispudding i, riktigt goda faktiskt.



Pa tagstationen traffade jag Omar fran Gambia, en riktigt trevlig kille som drommer om en fotbollskarriar. Han holl mig salskap tills taget akte och talade varmt om sitt hemland.



Sa pa taget till Ryssland traffade jag finska Vera som pratar flytande Ryska, utmarkt eftersom ingen av personalen pa taget pratade engelska. Hon har ocksa gett mig massor med tips och rad om Moskva (mest varningar faktiskt). I bakgrunden skymtas hostellet (det ser varre ut pa narmare hall). Fick en chock nar jag kom in, slitet och nerganget. Mottes av halvnakna ryssar och sag bara man. Fragade om det fanns ngt rum dar det bor tjejer, och bytte till ett med 8 baddar istallet for 14. Det kanns iaf tryggt nu, personalen ar trevlig och pratar engelska.

Stannar har nagra dagar, aker formodligen pa tisdag.

Vi hors!



Kommentarer
Postat av: syster Susanne

Hej syster! Kul att få se lite kort väntar ivrigt på fler :) Du ser glad ut i alla fall och verkar ha träffat trevliga människor.. Keep me updated ;) PUSS

2009-10-10 @ 09:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0