Ryssland ar toppen!



Har kommer en liten rapport fran Ryssland. Bilden ovan ser ni Vera fran Finland som jag traffade pa taget till Moskva och hennes van Igor som bor har i Moskva. Igar visade Igor mig runt i stan, bland annat Kreml och roda torget. Dagen innan (nar jag kom) tog Vera och Igor med mig ut pa middag. Igor har tagit val hand om mig har, han ser ut som en skurk fran en gammal James Bond film men ar valdigt omtanksam. Det ar faktiskt alla har. Har stora problem med att tacka nej, rattare sagt det gar inte! Alla bjuder mig pa saker, mat framforallt. Ryssarna ar otroligt gastvanliga. Bilderna ovan ar fran rundturen igar. Vi avslutade med att ata Borstj.



Bilden ovan ar fran igar kvall, nagra av dem som bor har (ryssar, hollandare och jag). Vi hade en rysk afton. Ryssland spelade ju fotboll mot Tyskland och forlorade. Sjalvklart supportade jag Sverige men som tyvarr forlorade, trots att jag hade pa mig min fina troja. Sa vi drack lite vodka. Efter 3 timmars somn gick jag upp for Sergei (bilden ovanfor) ville visa mig, det riktiga Moskva som han sa. Sa idag har jag plankat pa pendeltaget (klattrat pa sparet a la rysk stil, som pa bilden) och varit pa en loppmarknad en timme utanfor stan, sen har vi gatt runt lite och sett lite mer av staden. Det blev dock kallt och jag var trott efter nagra timmar, vilket var valdigt svart att forklara for Sergei som la stor vikt vid att visa mig ALLT. Det dar med att tacka nej...



Kommentarer
Postat av: Mari

Härligt att du verkar trivas på resan! Jag följer dig med spänning ska du veta!

2009-10-11 @ 20:07:02
Postat av: Jon

Men...! Har du redan åkt? Du skulle ju lära dig att bli DJ ju. ;)



Ha det underbart, jag ska kika in då och då!



Klam

2009-10-12 @ 14:47:50
Postat av: syster Susanne

Åhh syster =) Jag skrattar när jag tänker på dig med ryssarna hihi.. Att de drar dig fram å tillbaka för att visa dig allt.. Så fina kort!! Du ser så lycklig ut, hoppas att du är så lycklig som du ser ut =) Saknar dig och vill hälsa på dig nånstans..



PUSS å KRAM

2009-10-13 @ 10:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0