Long time no see!

Igår var det 5 månader sedan jag lämnade Sverige. I lite drygt 3 månader har jag bott i Tokyo, med undantag för 1 vecka i Saipan (bilderna ovan). Nu är det dags att resa vidare. Jag har sagt upp mitt rum till den 15 mars, men inte bokat resa vidare än. Förmodligen reser jag till Shanghai med båt, några dagar senare. Tokyo har varit upp och ner, positivt och negativt som alla ställen i världen. Nedan listar jag vad jag älskar och hatar med Japan.
*Jag ÄLSKAR Japans alla heta källor "Onsen", med gamla traditionella badritualer. Jag kan spendera timmar med att skrubba, bada, skrubba, bada.
*Jag HATAR allt folk överallt, trängas på T-banan och stå i kö överallt.
*Jag ÄLSKAR att Japan är så annorlunda, annorlunda mat, annorlunda kultur, annorlunda människor.
*Jag HATAR att Japan är så annorlunda, så mycket energi som jag lagt lagt ner på att förstå saker som "doesnt make sense"
*Jag ÄLSKAR att lukten av mat överallt
*Jag HATAR att ha så långt till natur här i Tokyo.
Och så här skulle jag kunna fortsätta i evigheter. Hat-Kärlek, helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0